2013. április 27., szombat

Tavaszi vázadísz összeállítása

Amíg meg nem ismertem néhány apró trükköt, a leszedett/kapott virágokat csak beleraktam a vázába és kész. Persze ez esetben nem kell csodálkozni, hogy egyrészt nem mutat a legszebben, másrészt 1-2 nap alatt elhervad. A tavaszi virágok egyébként sem túl tartósak a vázában, ezért érdemes gondosan előkészíteni őket. Az elhelyezéssel kapcsolatban az szokott a legnagyobb gond lenni, hogy a virágszárak egyszerűen szétdőlnek a vázában, mivel nincs "töltőanyag" és nincs ami megtartsa őket. Ezzel a módszerrel ez a gond kiküszöbölhető.

1. Most nem a virágpiacon, hanem a Lidl-ben vettem tulipánt és apró fejű rózsát. Nem volt még velük tapasztalatom eddig, de már elmondhatom, hogy bár a csomagban elég jól mutatnak, de sajnos nem túl jó minőségű virágok, a tulipán szára nagyon gyenge és törékeny volt, a rózsa feje pedig nyílás után könnyen szétesik. Persze ezért az árért ne várjunk túl sokat (700 Ft volt 15 szál rózsa és ugyanennyi a tulipán), vázadíszbe megfelelő, ajándékba azért ne válasszuk. Pozitívum, hogy a rózsacsokor mellé virágtartósítót is csomagoltak.



2. Mindig csomagoljuk ki a virágokat a fóliából, csomagolópapírból, készítsük elő a vizet és keverjük bele a tartósítót.


3. Szedjük le a törött leveleket és a szárakat kb. 1/3 részben tisztítsuk fel, hogy a vízbe ne lógjon levél. A rózsáról persze szedjük le a tüskéket is. Erre soha ne sajnáljuk az időt, a vízbe lógó levelek hamarosan rothadni kezdenek és drámaian csökken a virágok élettartama.



4. Töltőnövénynek a kertből szedtem som vesszőket, bangitát, labdarózsát, hunyort (figyelem, mérgező!) és japánkecskerágót.


5. És most a trükk: ahhoz, hogy a szárakat a nekem tetsző helyekre helyezhessem, összehajlított alumínium drótot tettem a vázába. Jól mutat és segít a virágszárakat megtartani. Másik jó megoldás: sima celluxból egy rácsozatot készítünk a váza tetejére.


6. Legelőször a töltőnövényeket helyeztem el, hogy egy kis keretet adjak a kompozíciónak. Persze ezeket is szigorúan feltisztítottam az alsó kb. 1/3 részükön és friss metszlapot vágtam rajtuk.


7. Utána jöttek egyesével elosztva a tulipánok. (Szintén friss metszlapot vágva minden egyes szálon!).


8. A rózsákat csoportosan helyeztem el (hármasával, ötösével), hogy még hangsúlyosabbak legyenek a vázadíszben (friss metszlappal!).


9. Végül a fennmaradó üres helyeket további zöldekkel töltöttem ki.



Így sokkal jobban mutat, mintha csak bedobtam volna a virágokat a vázába, tovább gyönyörködhetek benne és az egész művelet sokkal kevesebb ideig tartott, mint amíg most ezt bepötyögtem :-).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése